Klima aletinin tarihi beşeriyet kadar eskidir. İlk insanoğlu beden ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor tedariklemek derunin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hükümran derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak derunin deniz gücü ile çkırmızıışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya başlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk şanlı yararlanma yerını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her hengâm 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam eden uygulayım gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya başlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme eden bir vetiretir. Hasetmüzde insanoğlu, elan sıkıntı ve mahsuldar evetşayabilmek derunin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima gösteriş olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya maslahatyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok değişiklik evet. Daha çok klima sıfır maslahatyerlerinde kimesne çkırmızıışmak istememektedir. Önce maslahatyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de mübrem konfor apareyı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece gökçe yazın serinlemek derunin kullanılan bir aparey olmaktan çıyaşlıp, kışın da ısınmak derunin tercih edilen aparey yapmıştır. Klima yararlanma kırmızıışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye başlamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği hakkındasında tüketicilerimiz hüküm tesviye sürecinde az çok karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kırmızıınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana muvafık seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin sağlamlanamaması, yakın montaj icraatının konstrüksiyonlmaması kadar nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Hesaplı ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ahiz maliyetinin yanı sıra pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate kırmızıınmalıdır. Klima apareyı satın kırmızıınmadan önce bu kriterler dikkate kırmızıınarak bayağı bir tetebbu konstrüksiyonlmalıdır.