Logo nedir? Söz valörı olarak kaynak içinlığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak aksiyonletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara iye olur.
Sorusu sorulduğunda lügat valörının dışında, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan eş veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı berenarı önemlidir. Sair taraftan logo tasar çizim çaldatmaışmasını yapacak eş veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çaldatmaışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş meydanı ile faaliyette kâin şirketler bâtınin daha çok tercih edilebilir. Vahit bir sektörde etkinlik gösteren aksiyonletmelerin ekseriya logoları bölümü özümleme değer. Lakin ansızın bir araba bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan filhakika marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çaldatmaışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir zevahirte teşhisnmasını sağlayan aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, kolayca anlaşılır, yazıırlanması kolayca, mümkün olduğunca az nüshada renkten oluşmalıdır. Her çbedel baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya muhteşem muhatara verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine akla yatkın olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtıgün ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ birlikte temizılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket bâtınin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı valör bakımında bu bilgelik çok önemlidir.